Klassiske produkter – holder stand mod flygtige trends

E-handlens hastige udvikling har medført en ændring, ikke kun i forhold til, hvordan vi shopper, men også i forhold til, hvordan vi betragter de ting, vi køber. Alt er kun et klik væk, og har man et kreditkort og en smule tålmodighed, er der i princippet ikke grænser for, hvad man kan erhverve sig – det har aldrig været nemmere at købe ting fra alle jordens afkroge.
Den bekvemme shoppeoplevelse kan dog også resultere i, at det eksotiske præg går af varens herkomst. “Den kommer hele vejen fra Kina!” – men det gør de fleste ting i dag, og der er sjældent en forventning om, at man her køber et produkt, der kommer til at holde resten af livet.

Midt i denne køb og smid væk-kultur kan det næppe undre, at stadigt flere søger et holdepunkt som forbruger. Vi vil stadig have kvalitetsprodukter, som holder – både deres værdi og til det daglige slid. Vi har måske flere ting end vores forfædre, men vi har færre, som kan gå i arv, så de relativt få, vi har, får således også en større betydning.
Et ur, eksempelvis et kvalitetsur fra Omega eller Casio, er bygget til at holde i flere generationer, og når man vælger mærker som disse, ved man, at man højst sandsynligt investerer i et stykke familiehistorie, som kommende generationer kan få glæde af, så der skabes en forbindelse til fortiden. Selvfølgelig gælder det også om at fortælle en historie, om hvor man kommer fra. Det er det, uret kan, for også i vores digitale tidsalder søger vi efter noget tidløst, som kan holde stand i en verden af flygtige trends og teknologi, der hurtigt bliver forældet.